Inspiration

Kommentera
Inspiration, av latinets inspiro. Betyder inblåsa eller väcka liv i. Det är inte alltid man känner för att träna, äta "rätt" o.s.v. Så vad motiverar och inspirerar mig till att fortsätta? Bilder!! Å massor av dom. Jag har en bild på insidan av dörren till mitt nattduksbord tex. Det är en bild av en kvinna med en, enl mig, vacker och stark kropp. På den bilden har jag skrivit: DU KAN!! Den tittar jag på varje kväll när jag ska lägga mig. Vad mer...Hälso-och träningsgrupper på facebook. Mat och träningsbloggar. Hemsidor. Tidningar. Mina barn. Men framför allt så inspirerar jag själv mig till att fortsätta. Jag känner hur otroligt bra jag mår, i både kropp och psyke, av att äta bra mat och träna. Det har verkligen varit min räddning efter utmattningen. Kan inte säga att jag är "frisk" från den men att äta rätt och träna har verkligen gjort återhämtningen lättare.